AMAIMONO (SWEET LIFE) CAFE, HIDANGAN BERKONSEPKAN SELERA JAPANESE PANTRY YANG AKAN MEMBAWA KEMANISAN DALAM HIDUP ANDA

by - Selasa, Ogos 08, 2017


Assalamualaikum dan salam sejahtera,


Siapa sangka di tengah-tengah Bandar Kepong, Kuala Lumpur terdapat sebuah Cafe yang bernama ''AIMAIMONO JAPANE PANTRY" berkonsepkan kontemporari makanan yang disediakan oleh dapur-dapur Jepun. Amaimono yang membawa maksud 'manis' atau 'benda manis. Cafe ini dibuka pada Mac 2017.

Pintu Hadapan Amaimono Cafe
Pintu Masuk Amaimono Cafe
Cheq Sempoi pun pada mulanya ingatkan Cafe ini adalah restoran cina sebab dari luar kita akan nampak pemandangan dari segi tulisan cina yang banyak, pada hakikatnya tulisan Jepun. Cafe ini menghidangkan makanan yang HALAL cuma belum dapat kelulusan dari pihak Jakim. Seperti kita sedia maklum untuk mendapat kelulusan HALAL dari Jakim bukanlah satu perkara yang mudah jika tidak betul-betul mengikut piawaian dan syarat-syarat keperluan yang dikehendaki oleh pihak Jakim. Oleh yang demikian Pemilik Restoran Amaimono Cafe, Mr. Allan Low mengambil langkah menjemput semua bangsa dan agama terutama melayu Islam serta blogger-blogger untuk menyaksikan sendiri tahap kebersihan, tahap kualiti bahan halal dan tukang masak berbangsa melayu Islam. Itulah salah satu cara Mr. Allan Low bagi mendapatkan kelulusan logo halal restoran beliau dengan mendapatkan sokongan dari kita semua. Cheq Sempoi diberi peluang keemasan melawat kawasan dapur dan merakam sedikit cara-cara Chef menyediakan menu. Bertuah sangat.

Mr. Allan Low & Blogger
(mencerita sejarah terciptanya menu yang ada)

Puan Faridah Hanim
(Tukang masak Amaimono Cafe)

Cheq Sempoi bersama Chef Pn Faridah Hanim & Pembantu Chef En. Mohd Faiz Najmi

Chef sedang menyediakan menu-menu special untuk Bloggers
Bahan masakan HALAL wajib disini


Menurut Mr. Allan Low yang lebih 20 kali telah mengembara ke seluruh Jepun, beliau telah belajar dan bertemu dengan bahan makanan tradisional dari bahan-bahan tradisional. Ia adalah hasil yang mengagumkan, di mana beliau mendapat idea tentang makanan tempatan, makanan pencuci mulut, aiskrim , pastri dan beberapa makanan tempatan di Malaysia.


Antara menu special yang menjadi pilihan pelanggan yang mendapat sambutan hangat di Amaimono Cafe


SHIO & SHOYU Ramen, Nasi Ayam Kari Jepun, Aiskrim Melonpan, Wafel Ikan Taiyaki, Aiskrim dengan 10 rasa, Honey Korea Sweet Toast, Big Cup Cold Green & Red Latte Teh, Hot Cappucino & minuman espresso lain, Tou Fu Jepun dan Keju Kek, Puding & pencuci mulut cutie yang lain.


SHIO & SHOYU Ramen
Pelbagai Nasi di hidangkan bersama set (Rendang, kari & sambal)

Wafel Ikan Taiyaki &  Minuman Espresso (2 in 1)
 

Pelbagai Jenis Perasa Aiskrim

Desert yang WOWWWW

Pelbagai Jenis Minuman

Menurut Mr. Allan Low lagi beliau menggunakan konsep 'Pantry' kerana segala-galanya boleh dijual dengan harga yang berpatutan kerana amalan khidmat diri. Perkhidmatan diri memberi tumpuan kepada kadar individu yang berbeza dari kehidupan lorong, sama ada memilih dan membayar atau mengambil masa atau berehat di persekitaran ini. Kami harap kami dapat membawa kemanisan kepada kehidupan anda melalui makanan gaya 'Pantri' yang lazat.

Suasana dalam Cafe yang sangat menceriakan dan teruja bila datang ke sini.












Bloggers Bersama Mr. Allan Low dan Chef Faridah
Meriah bukan?, dengan bantal icon emoji menyambut kedatangan kita. Teruja sangat... macam tu la Cheq Sempoi rasa. sesuai sangat bila bawa anak-anak menikmati suasana damai di Cafe ini. Lihat lagi gambar-gambar yang sempat Cheq Sempoi ambik sebagai simpanan dan memori Cheq Sempoi.





Cara Chef Faridah membuat Wafel Ikan Taiyaki
Chef Faridah menghias hidangan

Chef Faridah menunjukkan ayam yang
diperap dan dipanggang (sedap sangat)
Begitu lah seharian di Amaimono Cafe. Cheq Sempoi rasa sayang je untuk melangkah pergi. Mr. Allan Low seorang owner dan bos yang sangat baik hati dengan semua pekerja dan pelanggan. Beliau saling bertukar-tukar idea masakan dengan Chef Faridah bagi mengeluarkan menu-menu mengikut selera kita. Sekian saja untuk kali ini. Cheq Sempoi akan datang lagi ke sini bawa suami dan anak-anak pula merasa kesedapan menu yang ada dan akan sentiasa ada menu baru (kata Chef). Anda jangan tunggu lagi, suasana sahaja sudah menaikkan semangat untuk berkunjung ke situ.

Untuk maklumat lanjut boleh lah layari :

You Tube : Amaimono Cafe


Alamat :

No 89, Jalan Rimbunan Raya 1 
Laman Rimbunan Kepong 
52100 Kuala Lumpur
             
Email : amaimonocafe@outlook.com 

Tel No : 03-6179 2431



Waktu operasi : 11 am - 11 pm


You May Also Like

0 PEMBERI ULASAN