MURFEST 2017 | KEMAHIRAN FESTIVAL RETREAT BESAR URBAN ASIA TERBAIK

by - Rabu, September 20, 2017

Asalamualaikum dan salam sejahtera semua,
Baru-baru ini Cheq Sempoi dijemput ke Majlis Jelajah dan Pengalaman Sambutan Kesejahteraan, Muzik & Tarian di Pesta Retret Bandar Raya Malaysia (MURFEST) 2017. Acaranya yang sangat seronok dan menghiburkan.
Shobie Malani, Founder,
Malaysia Urban Retreat Festival (MURFEST) at the launch.
Alejandro Angulo, Founder, Salsation® and his team performing at the launch.
PUTRAJAYA, 12 September 2017 - XHale Asia (M) Sdn Bhd (XHale Asia) mempersembahkan Festival Perayaan Bandar Raya Malaysia (MURFEST) yang akan kembali ke tahun keempat berturut-turut dari 3 hingga 5 November di Le Meridien Putrajaya. Memperoleh sokongan berterusan dari Kementerian Belia & Sukan melalui FitMalaysia & Kementerian Pelancongan & Kebudayaan Malaysia, XHale Asia berhasrat untuk membangun Malaysia ke dalam hab pelancongan kesihatan dan kesejahteraan sehingga menjelang 2020.


Ekonomi Wellness Global kini bernilai $3.7 trilion, menjadikannya salah satu kategori ekonomi yang paling pesat berkembang. Di Malaysia, industri kesihatan berkembang pada kadar 12.8% setiap tahun sejak 2012. Digabungkan dengan insentif daripada kerajaan, ia disasarkan untuk menyumbang RM400 juta kepada pendapatan negara kasar negara pada tahun 2020, dan dengan lanjutan mewujudkan lebih daripada 3,500 pekerjaan.
Alejandro Angulo, Founder of Salsation® sharing about his anticipation participating in MURFEST 2017
to guests and members of the media.

Cheq Sempoi
"MURFEST telah lama memperkenalkan minda kehidupan sihat melalui aktiviti kesejahteraan dan kami meneruskan usaha ini untuk terus melaksanakannya melalui MURFEST. Pada tahun ini, kami berbangga untuk bekerjasama dengan pakar industri untuk mempertingkatkan lagi kandungan perayaan, "kata Shobie Malani, pengasas MURFEST.

MURFEST yang bertujuan untuk membangkitkan Semangat Bandar di dalam setiap individu untuk menjalani gaya hidup yang seimbang dan harmoni akan meneruskan objektifnya untuk menyediakan platform dan ruang untuk penemuan diri, penguasaan diri dan pengetahuan melalui pelbagai amalan kesihatan melalui bengkel & tarian parti kecergasan.

XHale Asia menumpukan strategi pertumbuhannya dalam latihan Kesejahteraan Korporat menerusi kerjasama potensinya dengan HRDF dan Kementerian Belia & Sukan. Trend yang semakin meningkat di kalangan korporat untuk memberi tumpuan kepada kesejahteraan pekerja pastinya satu tanda positif.
Festival 3 Hari menyediakan peserta perjalanan untuk meneroka dan mengalami pelbagai bengkel berkaitan kesihatan, program persijilan, pasaran dan aktivasi berkaitan kesihatan yang lain. Satu lagi kemuncak untuk melihat di MURFEST ialah GloKL | Parti Kecergasan Tarian yang menampilkan bahagian, Pelatih Salsation di rantau ini termasuk pengasas Alejandro Angulo menerusi kerjasama dengan 360 Active Studio dan akan berlangsung di The Plaza, Lim Kok Wing University, Cyberjaya.

Juga untuk kali pertama, MURFEST memperkenalkan dan mengendalikan Anugerah &Kecantikan Asia (ABWA) 2017 dengan kerjasama HitMan Solutions Asia. ABWA bertujuanmengenal pasti perniagaan dan individu dalam industri kecantikan dan kesejahteraan, dan
untuk menggalakkan landskap bersaing untuk jenama dan syarikat dalam pasaran semasa.
ABWA akan diadakan pada 29 November di Sunway Lagoon Hotel & Resort.
Anugerah untuk mengakui keunggulan berat badan industri kecantikan dan kesejahteraan.
Tanpa pihak berkepentingan penting, industri kesihatan di negara ini apalagi di rantau ini
tidak akan berkembang.
"

Shobie Malani (front, 3rd from right) with some of the facilitators at the launch. More than
50 facilitators are expected to conduct workshops during the 3-Day Festival.
Sponsors and partners receiving the appreciation from Shobie Malani, Founder, MURFEST.
Peserta ke MURFEST 2017 juga boleh mengharapkan pengenalan baru lain ke dalam
program termasuk bengkel Master Kelas dan percuma untuk semua aktiviti berasaskan
komuniti. Menambah nilai kepada Festival adalah JustBe Markets, ruang sehenti kesihatan
dan kesejahteraan yang menjanjikan untuk menambah nilai kepada Festival dengan
mempamerkan hasil terbaik dalam produk kesihatan organik, buatan sendiri dan
homegrown. XHale Asia juga memeterai Memorandum Persefahaman (MOU) dengan
Converge Sdn Bhd, rakan tunggal Fusionex International yang menyediakan platform
e-Commerce PKS dan pakar dalam pengambilalihan Analytics dan Big Data untuk
perusahaan dan perniagaan di Malaysia. 

XHale Asia & Converge Sdn Bhd merancang untuk memanfaatkan potensi dalam Kesihatan, Kesejahteraan dan Kecantikan dengan menawarkan bantuan kepada jenama dan pelanggan untuk mengurus, memahami dan memperoleh maklumat dan maklumat berguna daripada jumlah data yang berstruktur dan tidak berstruktur yang luas melalui pasaran yang berdedikasi. Kerjasama ini memberi tumpuan kepada merapatkan jurang antara perniagaan Kesihatan dan Kesejahteraan dan Kecantikan dan teknologi, dan dengan berbuat demikian,
memberikan pengalaman yang luar biasa dan positif kepada para pelanggan dari pelbagai pasaran di Asia. Dalam kerjasama ini dengan MURFEST, Converge Sdn Bhd akan menyediakan Fusionex ANT dan 8excite sebagai platform digital dan kesetiaan untuk JustBE Markets.
The signing of memorandum of understanding between XHale Asia Sdn Bhd and 
Converge Sdn Bhd for MURFEST 2017.


Shobie meneruskan, "Setiap tahun, MURFEST terus menambah baik dan menambah baik kandungan program dan tahun ini sahaja kami memperkenalkan segmen. Keluarga dengan anak-anak dapat menikmati kediaman KIDZ CLUB untuk kanak-kanak, sebuah syurga yang tidak hanya memanfaatkan tenaga tanpa batas mereka tetapi juga memenuhi keperluan emosi dan mental yang sensitif dan berkembang. Unik di MURFEST 2017, Persatuan Spa Malaysia (AMSPA) juga akan menganjurkan Konvensyen Kesejahteraan AMSPA 1-Hari.
Tiket Festival kini dijual mulai dari RM 69.00 hingga RM 399.00.

untuk pertanyaan lanjut sila hubungi :

email : www.murfest.com 

FB : MURFEST

IG : mymurfest

You May Also Like

26 PEMBERI ULASAN

  1. I Have been waited for MURFEST. I Can't wait to join their yoga

    BalasPadam
  2. Bestt

    Gee singgah ;)

    zianaeunos.blogspot.my

    BalasPadam
  3. Jom sama-sama meriahkan Murfest 2017 pada 3 -5 November ini...

    BalasPadam
  4. Oh the festival looks awesome! Would love to go this year! =D can’t wait

    BalasPadam
  5. Macam nak pergi je nanti. Thanks sebab sharing pasal event ini.

    BalasPadam
  6. First time hearing of this event...yet you got me excited mostly over the announcement in Nov of who will take the crown home...hehheheh

    BalasPadam
  7. So fast fourth anniversary already. I still remember the first year they launched. I was so excited, but ended up couldn't make it to the event. So disappointed it was for me!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh so sad... come join us for this year november?.

      Padam
  8. Untunglah kak ani... Macam2 dapat..hehee

    BalasPadam
  9. True, I am hearing about them for the first time yet they are on their 4th journey? wow that's sounds good. must be a good one to last so long.

    BalasPadam
  10. i love the concept and the idea of it.. but it's a bit too expensivela....

    BalasPadam
  11. it is my first time hearing about this. Thanks for sharing

    BalasPadam