Konsep moden | Swanky Medan Selera dibuka di SkyAvenue, Resorts World Genting Highland

by - Ahad, Mac 11, 2018


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Siapa sangka setelah sekian lama sebuah pusat pelancongan Malaysia yang terkenal dengan pelbagai jenis hiburan yang membawa masuk ramai pelancong dari seluruh pelusuk dunia pada setiap tahun, telah membuka Medan Selera di SkyAvenue, Resorts World Genting Highland yang berkonsepkan moden Swanky. Pusat makanan baru ini menawarkan pelbagai jenis makanan yang menggoda mengikut variasi masakan kegemaran seluruh negeri di Malaysia.


Dengan secara rasminya 10 Mac 2018. Resorts World Genting mengumumkan pembukaan lapangan makanan Medan Selera yang baru, tambahan tempat makan terbaru yang diilhamkan oleh pusat membeli-belah SkyAvenue yang sudah merasmikan pembukaannya baru-baru ini. Beroperasi dari 8.00 pagi hingga 10.00 malam setiap hari, Medan Selera menyatukan lima masakan kegemaran dalam persekitaran yang mudah diakses dan santai.

PILIHAN MENU MENGIKUT NEGERI-NEGERI DALAM MALAYSIA YANG TERKENAL

Para penggunjung mempunyai banyak pilihan makanan yang disediakan. Antaranya, boleh memilih dari kedai-kedai Rice & Spice, Mi, Laksa, Barat Asia dan Crispy Chips. Rice & Spice menawarkan variasi nasi beras Malaysia yang lazat - termasuk Nasi Lemak, Nasi Briyani dan Nasi Kandar yang sentiasa popular dengan pelbagai hidangan sampingan. 





Menu Nasi yang Cheq Sempoi makan
Dibahagian Noodles pula menghidangkan pelbagai pilihan hidangan berasaskan mi, dari Char Kway Teow yang berasap ke Mee Bandung yang hangat, Bakso soupy ringan kepada pedas Singaporean Fried Beehoon. 



Laksa pula bertumpu pada hidangan mi khusus dan variasi serantau dari seluruh Malaysia, termasuk Nyonya Laksa yang berasal dari Melaka, Laksa Johor berasal dari Johor, Laksa Kelantan berasal dari Kelantan dan Asam Laksa berasal dari Pulau Pinang.



Masakan Asia Barat pula memperkenalkan daging panggang dan roti Arab. Dimasak untuk kesempurnaan, pilihan termasuk Chicken and Lamb Shawarma, Chicken Chicken Shish Tawook dan Kebab mulut, Kaki Ayam Panggang, Roti Seafood dan Roti Timur Tengah seperti Zaatar Manakich, Mohamara dan Roti Keju. Pemilihan pilihan adalah Crispy Chips, yang memaparkan Staples Barat seperti Ayam Fried Crispy, Popcorn Chicken, Fish & Chips, Cincin Calamari dan Fries Perancis yang menjadi pilihan dewasa dan kanak-kanak.







SARAPAN PAGI YANG SANGAT MENYELERAKAN DAN LAZAT

Untuk sarapan pagi, Medan Selera juga menyediakan Set sarapan pagi RM12, di mana tetamu boleh memilih dari Nasi Lemak, Nasi Dagang, Nasi Kerabu, Fried Mee, Nasi Goreng, Roti Telur, Roti John, Kari Ayam dengan Roti Puree dan lain-lain hidangan yang disediakan dari pilihan minuman panas atau sejuk.





Bagi mereka yang inginkan makanan yang segar dan sihat pula. Mereka boleh memilih Salad & Pencuci mulut yang terdiri daripada Salad segar, buah-buahan, puding dan pencuci mulut tempatan seperti Som Som Gula Melaka, Sago Gula Melaka, Snack & Go dan Grab & Go section. Di sini rasanya sihat seperti Spiral Curry Puffs (Chicken or Anchovies), Pisang Fritters dan Potato Samosas duduk di sebelah godaan manis seperti Bahulu, Dodol, Kuih Cakar Ayam dan Sarawak Layer Cake, yang semuanya sesuai untuk penggunjung yang citakan menu simple dan cepat. 


Medan Selera terletak di Level G of SkyAvenue mall, di bawah pawagam Bona yang baru dibuka. Jam operasi adalah jam 8.00 pagi hingga 10.00 malam setiap hari, dengan kapasiti tempat duduk untuk 270 pengunjung.

Untuk maklumat lanjut : 
hubungi +603 2718 1118 
atau 

You May Also Like

0 PEMBERI ULASAN