Tempat Menarik Di SkyAvenue & First World Plaza Genting Pilihan Seisi Keluarga

by - Ahad, April 22, 2018


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Baru-baru ini sangat seronok dan terujanya Cheq Sempoi dan anak-anak dapat berjalan ke Genting Highland. Yang paling bestnya tempat yang Cheq Sempoi kena pergi adalah tempat yang sememangnya anak-anak dan siapa-siapa saja memang wajib akan singgah kalau di Genting ni. Tempat yang Cheq Sempoi maksudkan ialah Snow World, Genting Highland. 

Mengenai Snow World, Genting Highlands Yang Sangat Buat Anak-anak Cheq Sempoi Gembira Senang Hati

Pengalaman Snow World dan taman tema tanah tinggi Genting adalah cara terbaik untuk merasakan sejuk dan mengukir salji anda sendiri. Snow World, Genting bukan hanya tentang taman salji buatan tetapi juga mempunyai tarikan yang berbeza dan hiasan dalaman yang rumit yang akan membuat anda pergi ke Snow World. Anda boleh berjalan melalui Konsep Warisan Dunia + Pusat Bandar Raya Winter yang mempunyai jalan-jalan yang indah seperti lampu animasi dan ritmik berkilauan dari tingkap kedai-kedai yang menempatkan Kedai Teh Inggeris, Bakery Perancis, Pizzeria Itali serta kedai-kedai yang memaparkan wain merah Sepanyol, Clogs Belanda dan coklat Swiss untuk mengalami budaya dan warisan negara-negara yang berbeza. Anda perlu melihat Skim Animasi Light LED siang hari, lawati titik peninjau, rumah hangat dan bersenang-senang di Play Slide untuk Cresta Run Toboggan Slide dan Masa bola salji yang besar.




Maklumat Snow World
Suhu di dunia salji dataran tinggi dikekalkan di -4 darjah Celsius.

Harga Tiket Salji Dunia
Kanak-kanak & Warga emas RM30 
Dewasa RM40.
(Harga tiket termasuk jaket, kasut & sarung tangan)

Waktu Operasi
Cuti sekolah di Malaysia dan cuti umum, waktu 09.30 pagi hingga 12.30 malam.

Restoran Berdekatan Snow World
Pizzeria Itali
Kedai roti Inggeris
Suka ini? Terokai senarai keseluruhan perkara yang perlu dilakukan di Genting Highlands sebelum anda merancang perjalanan anda.

Selamat tidur malam selepas hari yang melelahkan? Lihat tempat tinggal di Genting Highlands dan menempah tempat penginapan pilihan anda.




Tempat-tempat menarik di SkyAvenue dan First World Plaza cuti sekolah ini. Pengunjung boleh menantikan tunggangan dinosaur, zombi, keanehan dan muzium kesenian

Genting Highlands, adalah satu pusat pelancongan yang terkenal dengan pusat hiburan popular dengan taman tema yang sangat menyeronokkan seisi keluarga. Bagi mereka yang ingin mengetahui apa yang terdapat tarikan baru di Genting adalah bermula dari perjalanan dinosaur ke zombi, terdapat banyak tarikan menarik yang menanti di Level 4 dari pusat gaya hidup SkyAvenue di Resorts World Genting. Selalu ada sesuatu untuk semua orang dari golongan kanak-kanak hingga dewasa 6000 kaki di atas paras laut. Pengunjung akan kagum dengan tarikan baru yang termasuk keseronokan, pembelajaran, atau seni.

Dan mengapa tidak apabila terdapat jenama baru Ripley Percaya atau Tidak! Odditorium, Pusat Penyelidikan Jurassic, Serangan Zombie, Muzium Alive dan Jungle Gym semuanya di bawah Ripley's Believe It or Not! Aventureland serta PlayTime! Tarikan Taman Permainan Video terletak di daya tarik 70,000 kaki persegi di Level 4 SkyAvenue Mall.

Di Ripley's Believe It Or Not! Adventureland, pelawat yang melangkah masuk ke kawasan itu akan disambut dengan segera oleh gajah berperisai ketika mereka menutup telinga besar mereka. Ripley percaya atau tidak! Adventureland membawa ia ke peringkat seterusnya kerana kanak-kanak akan mempunyai masa hidup mereka kerana mereka pergi menaiki dinosaur bergerak seperti Triceratops dan Parasaurolophus. Malah kaunter tiket adalah salah satu jenis dengan model besar kuda Trojan. Sekiranya PlayTime! Permainan Video Park adalah untuk remaja, maka permainan arked di kawasan ini sesuai untuk kanak-kanak. Jika pelawat berasa bernasib baik, mereka boleh bermain permainan arked yang gembira dengan harga RM10 setiap satu untuk memenangi fon kepala, telefon pintar dan juga pro Macbook.




Mereka yang menjadi sesuatu dan segala sesuatu yang luar biasa akan mempunyai masa yang hebat di Ripley's Believe It Or Not! Odditorium. Mempunyai lebih daripada 400 pameran, sebuah kabinet curiosities termasuk artifak dunia yang hilang telah tiba di Resorts World Genting untuk masa mengherankan dan interaksi. Koleksi aneh dan aneh ini termasuk model seorang Vampire Woman, Mike the Chickenless Headless, dan model kaki David Beckham yang terbuat dari bil-bil yang dipakai. Mereka yang mencari kekayaan dan kemakmuran yang hebat boleh melawat bilik bertuah di mana mereka akan menemui koleksi azimat bertuah dari suku yang berlainan dari semua empat penjuru dunia seperti Ho Tei: The Good Luck Buddha di mana pelawat akan diberikan kebahagiaan jika mereka membuat satu harapan sementara menggosok perutnya yang besar. Terdapat juga model yang hebat dalam peringatan Pusat Perdagangan Dunia yang dibuat sepenuhnya daripada perlawanan padanan.

Semua orang pasti mempunyai daya tarikan dengan dinosaur pada satu masa. Pusat Penyelidikan Jurassic adalah jawapan kepada impian zaman kanak-kanak dengan angka besar spesies dinosaurus yang tersebar di seluruh pusat seperti Brachiosaurus, Triceratops atau bahkan harimau yang bergigi. Tidak ada cara pembelajaran yang lebih baik daripada interaktiviti dan pusat ini melakukan yang terbaik. Pengunjung akan terkejut apabila Tyrannosaurus Rex memeriahkan mereka ketika mereka berjalan dan menyaksikan Gigantoraptor yang kelihatan aneh di belakang mereka yang benar-benar membawa tempat untuk hidup. Di sini, pelawat boleh bangun dan menutup dengan dinosaur seperti tidak pernah sebelum ini. Malah ada fosil makmal untuk mengkaji model spesimen fosil dinosaur yang berbeza dengan inskripsi terperinci. Kemuncak yang menarik adalah pengalaman 4D menyaksikan velociraptors menghancurkan malapetaka dalam makmal penemuan.



Daya tarikan yang paling mendebarkan dan menakutkan adalah semua, Wabak Zombie pasti bukan untuk hati yang lemah. Pengunjung boleh mengalami apa yang ia suka menjadi salah satu yang terakhir yang terselamat daripada Zombie Apocalypse mimpi ngeri. Pelawat yang cuba mencari perlindungan di rumah terbengkalai akan mendapati bahawa kursus itu tersebar seperti maze dengan keganasan baru yang menunggu pada setiap pusingan, menjaga para pesalah di tepi sebagai zombi yang dimakan dengan keinginan yang dahsyat untuk daging manusia di mana-mana. Kengerian pasti menunggu di dalam dengan hanya satu jalan keluar dan tidak berpatah balik.

Di Alive Museum, pelawat akan memasuki dunia yang menyeronokkan dan menarik seni ilusi optik. Dengan karya seni yang ditugaskan oleh seniman dari Korea Selatan, strok berus yang bijak, butiran berhati-hati dan pilihan warna yang menakjubkan menghasilkan imej 3D yang indah. Mereka yang biasa dengan gelombang Korea atau Hallyu akan teruja untuk melihat lukisan tokoh selebriti terkenal seperti Lee Kwang Soo, Gong Yoo dan Song Joong Ki dan berpeluang untuk mengambil gambar dengan mereka. Pengunjung akan ditiup oleh dunia imaginasi yang dibuat oleh mural yang merangkumi hampir setiap inci ruang dengan adegan khayalan seperti UFO dan mercu tanda terkenal seperti Gwanghwamun Square di Seoul. Muzium seni Alive adalah lawatan wajib bagi mereka yang ingin menambah sesuatu yang istimewa kepada media sosial mereka.



Bagi kanak-kanak kecil yang berumur 2-12 tahun, Jungle Gym adalah tempat ajaib bermain percuma untuk anak-anak untuk berlari, mendaki, melompat, meluncur dan jatuh di sekeliling sambil membangunkan skala deria mereka secara serentak. Walaupun ibu bapa duduk dan berehat, ia menjanjikan jam yang tidak dapat dilupakan untuk anak-anak dengan lubang bola, slaid, merangkak terowong, trampolin, bilik Filem dan lebih banyak meliputi sekitar 7.900 kaki persegi. Ia juga merupakan tempat yang sempurna untuk 'putera' dan 'puteri' yang kecil untuk merayakan ulang tahun dengan pelbagai tema menarik seperti Safari, Dinosaur dan Fairy Tale. Tersedia atas permintaan khas, ia dijamin menjadi hari jadi yang tidak dapat dilupakan dan memori yang dihargai. Terdapat juga bar snek yang bersebelahan untuk pick-me-up cepat dan sudut seni pasir.

Mereka yang mempunyai kegembiraan dan ingin bersantai boleh mempunyai beberapa jam kebahagiaan dan relaksasi yang murni di Healing Touch. Studio kesihatan akan menawarkan reaksi cepat untuk badan dan memanjakan dari kepala ke kaki dengan perkhidmatan istimewa mereka seperti penjagaan muka, manikur, pedikur, terapi badan, terapi kerusi di tapak dan lebih banyak lagi untuk memenuhi keperluan setiap individu. Untuk rendam yang baik untuk berehat kaki lelah, terdapat spa ikan mencium juga. Pelawat akan muncul berasa lebih baik berehat dan santai berbanding sebelum ini.



Di Level 4, terdapat juga PlayTime! Video Games Park menjanjikan pelbagai permainan canggih untuk pencinta arked. Permainan Realiti Maya Skuad Sepakbola mengambilnya ke peringkat seterusnya untuk memberi pemain pengalaman dunia ini. Pemain mesti cuba berjaga-jaga sementara gerombolan penghancur robot jahat dan bos mereka menyerang dari setiap sisi dan melihat avatar memusnahkannya secara sistematik. Bahagian atas permainan lain adalah PacMan Battle Royale yang sangat kompetitif dengan elemen kanibalisme 'makan' lawan; Jurassic Park di mana pemain boleh cuba untuk berperang melalui sembilan misi menarik dan bertemu lebih dari 30 spesies dinosaur di sepanjang jalan; Star Wars Battle Pod di mana pemain berperang melalui trilogi ikonik asli dan Storm Racer G bagi mereka yang suka kelajuan. Permainan dimainkan menggunakan sistem tanpa tunai dengan kad EZiCash.



Walaupun pergi dari satu tarikan ke tempat seterusnya, pelawat tidak perlu pergi jauh untuk mencari makanan yang hebat. Antara kedai makanan dan minuman yang ada ialah Wendy's, The Baker's Cottage, Texas Chicken, Pizza Hut, Roasters Kenny Roger, Marrybrown, Jr Curry House dan Mee Mee dan Boat Mood. Juga dibuka tidak lama lagi adalah Subway dan J & G Chicken dari Taiwan. Terdapat juga banyak gerai di sekitar kawasan Marketplace yang menawarkan perkhidmatan tatu berus udara, beg galas aksara comel, ais krim dan banyak lagi.



Hanya dalam jarak berjalan kaki dari tarikan-tarikan di Level 4, SkyAvenue adalah Snow World dan Genting Bowl di Level 2 dan 3 World First Plaza. Snow World menjanjikan tanah ajaib musim sejuk yang mempesonakan pada suasana sejuk -6 ° dengan keseronokan gelongsor di toboggan atau terlibat dalam perjuangan bola salji yang menyeronokkan. Di 22.8k kaki persegi, ia merupakan kawasan ajaib musim sejuk terbesar di Malaysia. Terdapat juga lebih banyak daripada sekadar salji, dengan daya tarik seni silap mata pertama yang pernah ada dalam tarikan subzero dengan peluang foto seperti mengalami nafas yang sejuk dari Monster Salji. Bagi sesetengah persaingan, pelawat boleh menuju ke Genting Bowl untuk dunia baru yang berdebar-debar adrenalin, berdebar-debar dan berdenyut-denyut jantung. Di pusat bowling 28 lorong, keseronokan benar-benar bermula selepas 6 petang apabila bowling neon bermula untuk beberapa keseronokan tambahan.

Masa operasi adalah dari pukul 10.00 pagi hingga 10.00 malam. Harga untuk tarikan boleh dibeli secara berasingan atau dalam kombo dua atau tiga tarikan. Pengunjung kini boleh menikmati pakej istimewa yang boleh didapati untuk tarikan di mana pelawat boleh memilih Combo 2 untuk mana-mana dua tarikan bermula dari RM60 untuk tiket kanak-kanak Genting Rewards atau Combo 3 untuk mana-mana tiga tempat tarikan bermula dari RM72 untuk tiket kanak-kanak Genting Rewards. Kadar yang berbeza dikenakan untuk tiket bukan anggota standard dan kadar dewasa.

Untuk maklumat lanjut : 

hubungi +603 6101 1118 
atau 

You May Also Like

0 PEMBERI ULASAN