BUTIK HAQQI | Berniaga Sambil Beribadah | Menyediakan Kelengkapan Haji Dan Umrah

by - Khamis, Mei 24, 2018


Asalamualaikum dan salam sejahtera semua...
Robbanaa laa tuzighquluubanaa ba'da idz hadaitanaa wahablanaa min ladunka rohmah, innaka antal wahhaab.
Artinya : Wahai Rabb kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan setelah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami rahmat dari sisi-Mu. Sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi (kurnia). (Surah Ali Imran Ayat 8).





Telekung merupakan keperluan bagi wanita untuk menunaikan solat. Untuk solat, wanita perlu menutup seluruh tubuhnya kecuali muka dan tapak tangan. Jadi, telekung ibarat pelengkap aurat wanita. Tidak dinafikan lagi telekung memang perlu kalau pakaian kita ada kekotoran yang kita tidak yakin pakaian kita bersih untuk solat, bolehla pakai telekung. Baru-baru ini selepas Cheq Sempoi menghadiri satu aktiviti dari Jakel, Shah Alam. Cheq Sempoi berpeluang singgah pula ke sebuah butik bersebelahan (sebaris bangunan yang sama) dengan Jakel. Butik Haqqi (Hab Kelengkapan Haji Dan Umrah) Shah Alam.





Dalam pemerhatian Cheq Sempoi Butik Haqqi bukan sahaja sekadar menjual kelengkapan untuk haji dan umrah saja tau??. Jubah, dress, tudung, kasut pun ada di sini. Pendek kata one stop centre jugak la. Terfikir Cheq Sempoi, tidak lama lagi selepas kita menyambut Hari Raya Aidilfitri musim haji pula tiba, jadi sesuai sangat yang mana tengah merancang atau mencari kelengkapan haji tu.. terus je ke Butik Haqqi ni serba serbi ada... insyallah. 

Bagi yang tidak berpeluang berkunjung ke Butik Haqqi tak mengapa?? jangan risau?? sebab mereka telah menawarkan satu kemudahan dihujung jari anda!!! dan bila masa saja anda boleh shopping juga. Sekarang ni kan zaman celek IT, boleh dapatkan barangan kelengkapan yang diperlukan melalui shopping atas talian, erti kata lain "online". Hanya dengan layari website Haqqi semua dah boleh shopping. 

Pintu Masuk Butik Haqqi
Sesi Q & A Bersama En. Hakim Nordin selaku Manager Butik Haqqi Shah Alam
Butik Haqqi semuanya ada 5 cawangan termasuk di Shah Alam, Bangi Sentral, TTDI dan satu di Pantai Timur, Terengganu. Butik Haqqi juga ada jenama dari nama artis yang menjadi duta mereka, antaranya jenama "Dara" by Fathia Latiff, jenama "El" by Elfira Loy, jenama "izzuexclusive" by Izzue Islam, jenama haqqi sendiri, Medisole, Al-Mukarramah dan pelbagai lagi. Semua keluaran akan dikeluarkan berbentuk midi dan sepasang telekung berwarna putih, hitam dan lain-lain warna mengikut kesesuaian masa dan permintaan. warna putih tandanya bersih dan suci bagi menjejak langkah dalam dunia pakaian solat muslimah. Bahagian utama telekung seperti render dan kain dipilih dari yang terbaik dan berkualiti tinggi. Pelbagai jenis sulaman dijahit halus menaikkan lagi seri telekung.

Sulaman Halus Cantik Menawan
RENDER

Render-render yang ditempah khas di jahit diatas kepala, dahi, badan dan kain telekung untuk melengkapkan serinya telekung. Render dijahit di badan telekung dapat menghalang telekung dari dibuai oleh angin pada tempat yang berangin atau di bawah kipas angin. Render-rendernya dipilih khas dan ditempah khusus untuk Butik Haqqi bagi nampak menawan, elegan dan berseri pada mereka yang memakainya dan ia adalah ilham Butik Haqqi sendiri. Render-rendernya dihasilkan dari jenis kain yang berkualiti.

KAIN

Dari sejenis kain Spun polyster yang berkualiti dan keputihannya sama padan dengan semua render-rendernya. Kain Butik Haqqi amat selesa dipakai di cuaca yang berbeza-beza tidak kira sejuk atau panas. Ia mudah dibasuh menggunakan bahan pencuci dan air bersih. Ketebalan kainnya juga dipantau supaya kain-kainnya ringan dan tidak nampak jarang serta sesuai untuk bersolat. Kainnya juga dipilih atas dasar mudah untuk dibawa ke mana sahaja kerana kainnya ringan, senang dijaga dan tidak pudar di bawah matahari panas.

Bersama Rakan Blogger Dan Seorang Rakan Chinese Wendy Pua Yang Jatuh Hati Dengan Pakaian Muslimah Yang Ada Di Butik Haqqi


KEJAYAAN YANG MEMBANGGAKAN

Dengan objektif memperkenalkan telekung, barang-barang umrah, pakaian wanita, lelaki dan kanak-kanak yang sesuai dipakai dan berpadan dengan harga mampu milik boleh dibeli oleh semua lapisan masyarakat. merealisasikan cogan kata "berniaga sambil beribadah" sangat sesuai diberikan pada Butik Haqqi.

Dengan produk yang berkualiti, harga yang berpatutan dan mudah memenuhi keselesaan semua pelanggan tidak kira peringkat usia dan masyarakat. Mengeluarkan keluaran produk mengikut peredaran masa dan zaman serta permintaan dari masa ke semasa, memang Patut dipuji. Cheq Sempoi amat berbangga dengan pencapaian Butik Haqqi.

Untuk Maklumat Lanjut sila layari :

Website

Alamat
Butik Haqqi
NO 13 & 15, JALAN PLUMBUM S7/S, 
SEKSYEN 7, 
40000 SHAH ALAM,
SELANGOR DARUL EHSAN

Email

No. Telefon
03-5523 4798

You May Also Like

4 PEMBERI ULASAN

  1. bagus berniaga sambil beribadah
    barang2 yang dijual pun cantik-cantik dan berkualiti
    terbaik butik HAQQI nih

    BalasPadam
  2. Keren-keren pakaian nya, pas banget buat muslimah nih hehe

    BalasPadam
  3. wah dalam barangan umrah dan haji ada juga baju untuk raya..bagusla..

    BalasPadam
  4. Cantik-cantik pula ana tengok telekung dia kak. Jubah dia pun cantik juga. Kena terjah juga nampaknya Butik Haqqi ni.

    BalasPadam