INNERSHINE MARINE COLLAGEN WITH KYOHO GRAPE JELLY YANG MENABJUBKAN

by - Khamis, Oktober 05, 2017

Innershine Marine Collagen Essence Strip
Cheq Sempoi
Asalamualaikum dan salam sejahtera buat semua kesayangan Cheq Sempoi.
Semua orang menginginkan kulit wajah yang cantik dan sentiasa nampak muda. Cheq Sempoi ingin memperkenalkan Innershine Marine Collagen Enssence daripada jenama terkenal iaitu, Brand's yang telah mengeluarkan produk terbaru dan mempunyai fungsi yang sangat menabjubkan, sedap dan mudah diambil.
Cheq Sempoi bersama Urusetia Brand's
Brand's Innershine Marine Collagen Essence Strip : 
Collagen, Niacinamide dan Vitamin E

Seperti kebanyakan suplemen collagen yang ditemui, Jenama produk Brand's kali ini adalah satu produk "membekalkan kulit dengan collagen, niacinamide (sejenis vitamin B3), dan vitamin E untuk mengekalkan kelebihan dan keanjalan kulit." Ia juga "suplemen kecantikan kalori yang rendah dan lazat dalam format jeli" dan mereka mencadangkan pengambilannya dua kali sehari, "sekali pada waktu pagi dengan penjagaan kulit harian dan sekali lagi pada waktu petang dengan penjagaan kulit pada waktu malam". 
Gambar kredit Google
Collagen Marine Essence Strip serius sangat sedap mengingatkan Cheq Sempoi tentang jelly anggur!! rasanya seperti jelly anggur, licin dan bau yang sangat menyelerakan. Disini Cheq Sempoi tidak ragu-ragu untuk mencuba kerana khasiatnya mengandungi Marine Fish Collagen 1,000mg, vitamin E 3IU dan vitamin B3 4mg yang sangat berkesan kepada kulit dari dalam. Suplemen collagen dan penjagaan kulit benar-benar berfungsi, collagen sekali ditelan, tidak kekal sebagai collagen tetapi dibahagikan kepada asid amino. Ini kerana collagen adalah sejenis protein, dan semua protein terdiri daripada asid amino. Protein adalah molekul yang besar dan tidak diserap oleh usus kecil, jadi semuanya (collagen dan protein lain) melalui proses pencernaan. Asid amino digunakan dalam pelbagai komponen badan kita, jadi sukar bagi kita untuk meneka di mana asid amino dari collagen akan berakhir. Mungkin dalam pelbagai komponen di seluruh badan atau di dalam air kencing kita sebagai produk sisa.

Sesi Taklimat
Sumber-Sumber Colagen

Badan mampu menghasilkan kolagen dari asid amino yang diperoleh melalui makanan.

• Semasa usia kita meningkat, tubuh kita tidak dapat menghasilkan collagen dengan berkesan. Pada umur 30 tahun, pengeluaran collagen akan berkurangan sebanyak ~ 2% setiap tahun. Menjelang 40, kita akan kehilangan ~ 20-25% daripada collagen kita.

• Tubuh kita perlu terlebih dahulu menyerap asid amino untuk menghasilkan collagen; Badan tidak dapat menghasilkan collagen yang cukup jika diet kurang mempunyai asid amino penting.

• Untuk membuat keadaan lebih teruk, enzim dalam badan kita, pencemaran, radikal bebas, & UV matahari juga memecah collagen.
Sijil Halal


Kepentingan Collagen
Collagen membantu memberikan struktur kepada kulit dan saling bekerjasama dengan protein yang dipanggil elastin untuk memberikan fleksibiliti yang diperlukan apabila kulit meregang serta kembali kepada kedudukan asal.

Kehilangan Collagen akan menyebabkan struktur kulit menjadi tidak tegang dan berkedut. Selain itu, Collagen turut memainkan peranan penting terhadap tulang.
Komponen tulang sendiri terdiri daripada gabungan Collagen dan satu bahan mineral yang dipanggil hidroksiapatit. Gabungan kedua-duanya memberikan struktur, fleksibiliti dan kekuatan pada tulang.
Fiber Collagen yang juga terdapat pada otot kita menyumbang kepada struktur dan kekuatan otot untuk bergerak di samping menjalankan fungsinya sepanjang hari.
Dinding salur darah tubuh kita juga terbina daripada Collagen yang membantu memberikan struktur, kekuatan dan fleksibiliti dalam menjalankan tugas menyalurkan darah ke seluruh tubuh.
Jadi fikir-fikirkan lah kebaikan yang perlu pada tubuh badan kita untuk terus sihat dan aktif sepanjang masa.


Shopping Online bersama Potboy

Untuk maklumat lanjut :

Brand's Suntory
Jalan Astaka U8/88,
Bukit Jelutong
Business And Technology Centre,
40150 Shah Alam,
Selangor

Phone: +60 1-300-22-8300

Webside : Brand's Suntory


You May Also Like

7 PEMBERI ULASAN

  1. Awh this is certainly interesting to know about, plus the benefits seems good. Cheers to the share!

    BalasPadam
  2. WoW!!! Macam2 kolagen dah mula tumbuh sekarang ye... Nanti ade duit lebih LeYa nak try jugak laa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Try la leya sedap sangat rasa dia. Senang diambil.

      Padam
  3. yeah so yummy I have just finished a pack.
    wanna continue to eat more, so yummy I like it.

    BalasPadam
  4. This is my first time hearing a collagen jelly strip. It sounds interesting and I'm intrigued to try. My skin could need some of these jellies. Thanks for sharing!

    BalasPadam
  5. This brand of the collagen jelly is quite new to me! But I love pink color packaging that looks really cute.

    BalasPadam