PRODUK CURCUMIN | TEKNOLOGI PARTIKEL NANO JEPUN | PENAWAR PENYAKIT ZAMAN MODEN

by - Rabu, Mei 08, 2019

Assalamualaikum... 
Hai, Cheq Sempoi sini ๐Ÿ˜˜



LAPORAN PERTUBUHAN KESIHATAN SEDUNIA (WHO) TENTANG PENYAKIT TIDAK BERJANGKIT (NCD) 

Laporan yang dikeluarkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) tentang penyakit tidak berjangkit (NCD) merupakan sesuatu yang perlu diberi perhatian. Laporan tersebut memberikan gambaran tentang kesan penyakit ini terhadap mortaliti manusia di seluruh dunia. NCD merupakan punca utama kematian di seluruh dunia, Dan penyebab kepada 41 juta atau lebih 71% daripada kematian dunia yang berjumlah 57 juta pada 2016.

Empat NCD utama telah dikenal pasti sebagai penyebab kepada 54% daripada semua kematian global, atau 79% daripada semua kematian NCD. NCD tersebut ialah :

๐Ÿ“Œ Penyakit kardiovaskular - 17.9 juta
๐Ÿ“Œ Kanser - 9 juta
๐Ÿ“Œ Penyakit Pernafasan Kronik - 3.8 juta
๐Ÿ“Œ Diabetes - 1.6 juta

"NCD dikenali sebagai penyakit zaman moden Dan sebahagian besarnya disebabkan oleh perubahan dalam gaya hidup dan tabiat kita. Ini terbukti dalam laporan WHO yang menunjukkan bahawa penggunaan alkohol, tembakau, tabiat pemakanan Dan ketidakaktifan fizikal sebagai risiko tingkah laku utama yang berkaitan dengan NCD.


“keadaan di Malaysia adalah lebih teruk dengan laporan yang mendakwa bahawa kematian akibat penyakit kardiovaskular menyumbang kepada 35% daripada jumlah kematian di negara ini – lebih tinggi daripada purata global sebanya 13%”
Kata, Mr. Ho Swee Lin, (Pengurus Besar Cambert (M) Sdn Bhd. 




PRODUK CURCUMIN | TEKNOLOGI PARTIKEL NANO JEPUN | PENAWAR PENYAKIT ZAMAN MODEN


Oleh yang demikian Cambert (M) Sdn. Bhd. mengambil inisiatif serta bertanggungjawab dalam memperkenalkan makanan suplemen tambahan kesihatan Theracurmin® yang mempunyai rumusan curcumin yang terbukti secara inovatif dan klinikal menggunakan ekstrak Curcuma longa atau lebih dikenali sebagai kunyit. 

Produk Kordel's Malaysia ini telah dikaji Dan menunjukkan bahawa khasiat curcumin yang boleh mematikan aktiviti keradangan utama dalam badan dengan menghalang kompleks protein yang dikenali sebagai NF-kB atau faktor nuklear kappa-light-chain-enhancer sel B turut memainkan peranan utama dalam pelbagai penyakit kronik seperti artritis, penyakit kardiovaskular, kanser, sindrom metabolik, alzheimer, serta keadaan degeneratif yang lain.

Theracurmin® berkesan kerana ia dihasilkan melalui proses yang dipatenkan menggunakan teknologi Nano-zarah Jepun yang memanfaatkan sistem granulasi dan ultra halus untuk menukar serbuk kunyit kepada zarah sub-mikron yang digelar curcumin Nano-zarah yang mudah diserap selama 24 Jam. 



Boleh di campur ke dalam jus

KHASIAT DAN KELEBIHAN KORDEL’S BIO-CURMIN UNTUK SEMUA GOLONGAN PENYAKIT TIDAK BERJANGKIT (NDC) 

Semua golongan yang berpotensi mendapat penyakit tidak berjangkit ( NDC ) disarankan mengamalkan Kordel's Bio-Curmin seperti :

  1. Kanser, tekanan darah tinggi, kolesterol, penyakit jantung dan diabetes. 
  2. Mereka yang mempunyai sejarah keluarga yang menghidapi kanser, diabetes, sakit jantung dan stroke
  3. Mereka yang tidak mampu mengawal nafsu makan yang menggalami masalah berat badan (obesiti) dan tidak mengamalkan budaya aktif bersukan. 
  4. Mereka yang mempunyai berat badan yang berpotensi menghidapi diabetes (suka makan makanan manis) tidak mengamalkan Makanan yang sihat. 
  5. Mereka yang sentiasa mengalami tekanan emosi, merokok dan ketagihan alkohol. 

Kelebihan daripada Penyelidikan klinikal terhadap Theracurmin® menunjukkan bahawa ia juga meningkatkan fungsi dinding saluran darah yang membolehkan tubuh manusia mengawal tekanan darah dengan lebih baik dan menghalang pembekuan yang menyebabkan penurunana 65% risiko penyakit jantung dan ia membuktikan keberkesanan dalam menyekat perkembangan, pertumbuhan dan penularan kanser diperingkat molekul.




Suplemen kesihatan Theracurmin® boleh didapati di semua peruncit dan farmasi terkemuka di seluruh negara. Didatangkan dalam bentuk kapsul sangat mudah di ambil. Sebarang Maklumat lanjut? Sila tekan link di bawah. 

LAMAN WEB : 


You May Also Like

0 PEMBERI ULASAN