[MITA & MTC] Bekerjasama Menganjurkan Pertunjukan Lion Dance Merayakan Sambutan Perayaan Tahun Baru Cina Bersama Pelancong Dalam Dan Luar Negara

by - Isnin, Februari 19, 2018


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Baru-baru ini sempena menyambut Hari Perayaan Tahun Baru Cina. Persatuan Pelancongan Malaysia (MITA) dan Majlis Pelancongan Malaysia (MTC) telah bekerjasama menganjurkan pertunjukan Lion Dance untuk pelancong dalam dan luar yang ingin mengucapkan serta meraikan Selamat Tahun Baru Cina dan Selamat Sejahtera!!!.




Sesi Pemberian Ang Paw
Tahun ini masyarakat Tiong Hua mengalu-galukan tahun Anjing. Ini adalah tahun keenam yang MITA menganjurkan pertunjukan Lion Dance. Seperti sambutan yang lalu telah diadakan di Tugu Negara MATIC dan Dataran Merdeka. Acara ini, mempamerkan Lion Dance memberikan oren dan "Ang Pow" kepada pengunjung yang datang. 



"MITA berharap acara ini secara tidak langsung akan memuji usaha Tourism Malaysia, yang menyasar 3 juta pelawat dari China untuk melawat Malaysia tahun ini.Kata En.Uzaidi udanis Presiden MITA dan Majlis Pelancongan Malaysia (MTC).

Sempena Tahun Baru Cina ini, ahli-ahli MITA yang mengusahakan Restoran dan Souvenir Outlet menjangkakan kenaikan 20-30 ketibaan pelancong China berbanding dengan tempoh yang sama tahun lepas. Lebih daripada 250,000 pelancong China mensasarkan akan melawat Malaysia untuk tahun ini berbanding 193,000 pelancong China pada tahun lepas. Semua ahli MITA kami bersedia untuk melayani ketibaan pelancong yang besar terutama dari tanah besar China. 





MITA ingin mengucapkan terima kasih kepada Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan (MOTAC) khususnya kepada Menteri YB Dato Seri Nazri Aziz dan Ketua Setiausaha MOTAC. Datuk Rashidi Hasbullah kerana memberi sokongan kepada MITA terutamanya menyediakan lesen Pemandu Bercakap Bahasa Mandarin sementara untuk menampung lonjakan ketibaan pelancong China semasa bercuti di Malaysia. 




MITA adalah agresif dalam memasarkan produk pelancongan Malaysia di China. Kami telah menganjurkan beberapa Road Show di China untuk memperkenalkan produk pelancongan baru seperti Durian Tour and Agrotourism. Roadshow seterusnya pada 31 Mac di mana kami akan membawa lebih daripada 100 ahli ke sesi Xian. 

Untuk maklumat lanjut sila hubungi :

Sekretariat MITA kami di 03 4251 0351 atau Sekretariat MTC di 03 9226 2000 

Mengenai MITA 

Ditubuhkan pada tahun 2004, Persatuan Pelancongan Malaysia (MITA) adalah usaha bersama para pemain industri yang berpengalaman dengan pengetahuan pelancongan dan perhotelan dengan perwakilan dari kebanyakan negeri di Malaysia. 

Dengan objektif mempromosikan orang Melayu sebagai INBOUND DESTINATION of excellence, MITA menetapkan penanda aras dalam memastikan pemain industri mematuhi standard integriti yang tinggi, menawarkan perkhidmatan yang berkualiti dan mengekalkan kelakuan etika sejajar dengan peningkatan ketinggian baru dalam kecemerlangan profesional.

You May Also Like

0 PEMBERI ULASAN