Aladdin Dan The Magic Lamp | Di Resorts World Genting Highland

by - Ahad, Mac 25, 2018



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Alhamdulillah sekali lagi Cheq Sempoi diundang ke satu event menonton Teater Aladdin dan The Magic Lamp di Resorts World Genting baru-baru ini. Bertuah sangat. Teater yang membawa kelaitan dari segi Pengeluaran muzik menggunakan hologram 3D yang canggih sangat mengagumi penonton yang hadir.


Sejarah telah dibangkitkan menjadi satu dunia baru apabila ditayangkan kembali Aladdin dan The Magic Lamp mengambil alih panggung Showroom Genting di Resorts World Genting bulan ini. Menggabungkan pelakon langsung dengan unjuran holografik 3D yang canggih, pengeluaran oleh DT Kids Theatre China akan memukau dan menonjolkan penonton dengan menunjukkan kisah klasik Arab Nights dari seorang perantis tukang jahit yang menemui lampu sihir dan jin yang terkandung di dalamnya.



Dengan kepakarannya dalam mempersiapkan keajaiban tahap teknologi terkini, DT Kids Theatre China (sebahagian daripada kumpulan multimedia DT Kids yang lebih besar) mempunyai silsilah untuk memupuk kanak-kanak berumur antara 4 hingga 12. Rombongan ini memberi tumpuan untuk membawa dongeng klasik kepada animasi kemuliaan, dengan mempersembahkan yang terkini, popular dan lama seperti Mencari Wizard of Oz, Snow White, Pinnochio dan Adventures of the Monkey King: The Golden Hooped Rod, yang dipentaskan di Resorts World Genting tahun lepas.


Aladdin dan The Magic Lamp telah dibangunkan oleh DT Kids Theatre pada tahun 2015, yang memainkan peranan di Shanghai Zendai Himalaya Art Center. Dihasilkan oleh ketua pengarah DT Kids Theatre Zhang Yi dan dikelompokkan oleh Mic Thompson, seorang veteran pengeluaran tarian Disney yang telah berkongsi panggung dengan Michael Jackson dan Jennifer Lopez, persembahan ini merupakan daya tarik visual. Zhao Zi Fu, pelakon dan tuan rumah dan Yin Shi, dengan pelbagai muzikal di bawah tali pinggangnya sebagai pelakon Aladdin dan Jasmine. Pelakon dibantu oleh unjuran 3D yang mengiringi tindakan mereka, dari Aladdin yang melontar jauh dari batu api yang meluncur gergasi kepada ahli silap mata jahat yang memanggil tombak besar pasir untuk membawa jin untuk hidup yang retak bijak. Ditetapkan pada skrip oleh penulis skrip Yin Heng dan muzik oleh Wang Lingyun, bahasa Inggeris selama 65 minit dengan pengeluaran sarikata Cina adalah salah satu yang mesti dilihat secara peribadi untuk sepenuhnya menghargai serta menghayatinya.

Aladdin dan The Magic Lamp bermula di Genting International Showroom pada 9 Mac 2018, bermain sehingga 25 Mac, 2018. Acara ini dimainkan setiap hari pada pukul 8.30 malam Isnin hingga Sabtu, dengan pertunjukan jam 4 petang pada hari Sabtu. Pada hari Ahad, terdapat acara 5 petang tunggal, dengan tambahan 2 petang pada 11 Mac 2018 sahaja. Tiket berharga RM86 (PS1), RM116 (PS2) dan RM156 (VIP), dengan diskaun 10% untuk Ahli Genting Genting. Yuran pemprosesan tambahan sebanyak RM4 dikenakan untuk semua pembelian tiket.


Kegiatan yang menarik ini Cuti Sekolah

Terdapat juga banyak aktiviti menarik yang berlaku pada Mac ini di Resorts World Genting yang tidak boleh dilepaskan. Snow World menjanjikan keajaiban musim sejuk yang mempesona dengan keseronokan gelongsor di toboggan atau terlibat dalam perjuangan bola salji yang menyeronokkan. Untuk sesetengah persaingan, pelawat boleh menuju ke Genting Bowl di mana kegembiraan bermula selepas jam 6 petang apabila bowling neon bermula.

Seterusnya adalah tarikan di Level 4, SkyAvenue di mana masa yang menyenangkan menanti setiap gadis dan lelaki, muda atau tua di Ripley's Believe It Or Not Odditorium yang memegang lebih banyak kabinet curiosities dengan lebih daripada 400 pameran. Wabak Zombie di sisi lain pasti bukan untuk hati yang lemah di mana pengunjung dapat mengalami apa yang ia suka menjadi salah satu yang terakhir yang terselamat daripada Zombie Apocalypse mimpi ngeri. Di Muzium Alive, pelawat akan memasuki keseronokan dunia dan menarik seni silap mata dengan karya seni yang ditugaskan oleh seniman dari Korea Selatan.




Pusat Penyelidikan Jurassic adalah antara tarikan yang dibuka baru-baru ini dan jawapan kepada impian zaman kanak-kanak dengan angka besar spesies yang berlainan seperti rex Tyrannosaurus atau Brachiosaurus. Pengalaman yang sangat istimewa, Kembali ke Jurassic akan diadakan di Tahap 1 Sky Atrium dari 9 Mac hingga 1 April dengan dinosaur animatronic dan paparan dinosaurus yang besar, perjalanan dino kiddie dan juga Cosplay Manusia Raptor yang dibaris khas untuk cuti sekolah Mac. Kanak-kanak juga boleh mempunyai pewarna masa yang hebat dengan aktiviti lukisan telur dan aktiviti mewarna baju dinosaur.

Pengunjung kini boleh menikmati pakej istimewa yang boleh didapati untuk tarikan di mana pelawat boleh memilih Combo 2 untuk mana-mana dua tarikan bermula dari RM60 untuk tiket kanak-kanak Genting Rewards atau Combo 3 untuk mana-mana tiga tempat tarikan bermula dari RM72 untuk tiket kanak-kanak Genting Rewards. Kadar yang berbeza dikenakan untuk tiket bukan anggota standard dan kadar dewasa.


Untuk maklumat lanjut, hubungi :

+603 6101 1118 
atau lawati : 

You May Also Like

0 PEMBERI ULASAN